BMW E30 325i

Ezt az autót 2000 nyarán vásároltam elég lepukkant állapotban. Az autó egy 83-as 320i volt. Megvásárlás után teljesen szét szedtük majd lakatolás és bukócsövezés következett… Az autó összerakásához rengetek módosítást hajtottunk végre.

Futómű: Hátra tárcsás hidat kapott, elől-hátul H&R ültető rugók kerültek beépítésre. Elöl sárga Koni gátlók, hátra pedig sárga Bilsteint építettünk. Elöl a lengőkarnál E36 M3-as szilenteket építettünk be ami sokkal feszesebbé teszi a futóművet. Hátul a híd szilenteket szintén tömörre cseréltük. A felnik elöl és hátúl is Compomotive 7,5*16-os verseny felnik, a gumi pedig Yokohama 205/50*16-osak.

Fék: Elöl Ferrodo Racing furt tárcsák vannak ATE betéttel, hátul pedig ATE tárcsa és betét. A fékfolyadék Castrol DOT 5,1.

Motortér: 86-os évjárató 325i-böl van a motor olaj hűtővel és erre tettük fel egy 87-es 320i Motronic 1,1-es vezérlését. Helyet kapott a motortérbe egy Hamann dupla alú torony merevítő is.

Váltó, difi: A váltót Getrag 260-as, a difi pedig egy nagyházas sperr 3,64-es.

Belső: Momo kormány+váltó gomb, Verseny üllések + 4 pontos öv. Áramtalanító kapcsoló és persze a gyújtás és az indítás se kulccsal történik hanem gombbal és kapcsolóval. A végső összerakáshoz a kábelköteget is átkellett szabni mert a biztosíték tábla az utastérbe kapott helyet. A müszerfal is kisebb átalakításon esett át, a kilóméter óra 280-ig van órázva a fordulatszámmérő pedig 10000-ig.

Külső: Az autón egykaros ablaktörlő kapott helyett. Elöl Black Hella Projectoros lámpák vannak. A jelvények és a diszléc lehegesztésre került. A motorház tetőt 4db Sparco patent fogja és levehető. A vese feket lett.Az autó Szantorin kék ami Peugeot szín, az elejébe a sárga pedig Dákár sárga ami igazi BMW szín. Az olaj hütő helyét az első spoilerbe kivágtuk. A gyári benzin betöltő nyilás helyére egy japán motorkerékpár tanksapkáját építettük be a verseny filling fokozása kedvéért.

Igy elkészült egy H/2-es Rally-túra autó. Jelenleg még nem sok kilométer van az autóba így sok mindent nem tudok róla mondani, de úgy érzem nem hiába dolgoztunk közel egy évet az autón. Maximális sebesség /jelenleg/ 230km/h.

Az autóba 620km van és már megevett egy kisházas 4,1-es difit és egy Getrag 240-es váltot. Mi jöhet még? :)))))

 

 

Vissza